Tisky De La Guérinière – Cval
Detailní popis produktu
Mistrovsky tištěno na luxusní 200gsm papír pro umělecké tisky s elegantním hladkým povrchem, každý kus je vyroben pomocí muzeálního giclée procesu. Používáme pouze inkousty nejvyšší kvality na bázi UV nebo pigmentů, které zajišťují výjimečnou hloubku barev a archivní trvanlivost: odolnost proti vyblednutí po více než sto let za vhodných podmínek.
V klasické tradici byl galopade neboli shromážděný cval oslavován pro svou eleganci, rovnováhu a rytmickou kadenci. Jak jej popisuje François Robichon de La Guérinière v díle L’École de Cavalerie, pohyb má být plynulý a sjednocený, s lehce zkrácenou přední částí těla a aktivními, zapojenými zadními nohami. Kůň ve skutečném galopade se pohybuje lehce a vyváženě. Jeho rytmus je tak harmonický, že se podle slov de La Guérinièra stává potěšením pro oko.
Tato rytina, podobně jako pohyb, který zobrazuje, je studií ovládnuté ladnosti a nadčasové formy. Proveden s jasností a vytříbeností zachycuje nejen ideály jezdeckého umění 18. století, ale i aristokratickou kulturu, z níž tyto tradice vzešly. Pocta trvalé kráse galopade, tento tisk nabízí svému budoucímu majiteli jak vizuální potěšení, tak i historickou hloubku.
Podle tehdejší metody byl shormážděný cval zaváděn až poté, co byl kůň důkladně připraven laterální prací v klusu. Musel také rozvinout lehkost jak v piaffe, tak v passage, což je pro nás moderní jezdce poměrně neobvyklé. De La Guérinière kladl zvláštní důraz na cval v dovnitž pleci, aby zdokonalil postavení vnitřní zadní nohy – detail, který ukazuje jeho hluboké porozumění biomechanice dávno před tím, než byl tento termín populární. Trval také na tom, že povaha, konstituce a temperament každého koně musí určovat, jak se přistupuje k práci v cvalu. Tento princip individualizace je dodnes vysoce ceněn v klasickém výcviku.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.
.png)